Nu har ungarna kommit!

Kl. 14.30 började Chamomille föda fram sina bebbar. En timme senare hade tio små ynk kommit fram. Som det ser ut just nu är nio helt ok. Vi är inte 100% på om de är fler då hon effektivt döljer ungarna under sig (de snuttar). Senare ikväll vet vi mer. En unge har legat stilla lite för länge (för att jag skall tro att den lever) men Chamomille verkar inte själv ha gett upp hoppet utan skuffar och buffar, slickar och petar på den (hon puttar också in den under sig hela tiden). Hon har än så länge visat upp mycket fina mamma-egenskaper.

Bakom mig hör jag små tunna pip. :-) Underbart!

Bilder kommer så snart jag vågar störa Chamomille.

Kommentarer
Postat av: magdalena

det är så otroligt spännande det hela :)) så skönt att höra att Chammi mår bra & även de flesta av ungarna..

2006-05-27 @ 17:45:27
Postat av: Sofie

Grattis!!

2006-05-27 @ 19:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback