Nu är ungarna tingade med nåt undantag!

Ungarna är bortlovade med undantag av en hona och en hane. Tydligen är suget efter råttor enormt. Våra ungar är inga höjdare i Standardklass (på grund av teckning, dock ej p g a typning och färg) men har mycket fina chanser i Pet och Agility. De är alla stora personligheter, en kull rik på nyfikna, modiga såväl som försiktiga och iakttagande. Några är lekande studsbollar, andra lugna filosofer. Någon är glupsk. Nån annan väntar snällt på sin tur. Men det skiftar fortfarande från dag till dag. De är ju som vi människor: Går igenom utvecklingsfaser och anpassar oss till livet.

Brås de på far och mor har de alla stora chanser att finna sina platser i de hem de hamnar i. Tack och lov så har alla så här långt hamnat hos människor med råttvana sen tidigare, i något fall hos familj med stor vana av andra gnagare. Det känns lugnande.

:-)

Kommentarer
Postat av: henriette

hej. va roligt att se bilder på dina ungar. det ser ut att ha gått riktigt bra.. roligt.. jag har några hanar kvar i mina kull eller kullar. har två hanar som hämtas på söndag så nu har jag bara 4 hanar kvar i sf hd kullen. du vet möjligtvis inte någon som vill ha hanar? de är ju födda den 8 maj. så de är ju leveransklara och är stora o gosiga.. lycka till med allt. och jag hoppas vi ses i gbg den 5 augusti på srs utställning.jag ska upp dit och det ska nog en hel del fler göra. några av mina bebbar ska ställas ut.. ska bli jätte soj o se hur det går för dem=).. ha de gött.//Henri1

2007-07-13 @ 23:13:52
Postat av: Metaphant

Kul att du fått så många intresserade. Här har vi en hane och en hona kvar. Till överraskningarna (vi har ju haft några) hör att färgen svart hos ungarna nu allt mer liknar mamma Heras mörka mink, vilken ju är riktigt snygg. Två av ungarna (som vi trodde var mink) är blue (konstaterat av Desirée). Färgerna ändras uppenbarligen en hel del under de första veckorna. Men överraskningarna har ju hela tiden varit positiva.
Troligen blir det inte Göteborg för vår del. Jag räknade ut att vi lagt ca. 5000:- bara på resor till utställningar förra året. Vi vill ha något år med en vanlig semester. Däremot drar vi ju inte ner på utgifterna för råttisarna. Tvärtom ser det ut. :-) Men jag hoppas att några av Göteborgsbebbarna finns med på utställningen där och att Skånebebbar (kanske Halmstadbebbar med) finns med på nästa Sydråtteutställning. Fast just nu undrer jag om åtminstone inte mamma Hera borde vara med... Vi får se.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback