Två kvar!

Kongo (hona) och Madagaskar (hane) finns kvar i väntan på nya hem. Bilder finns under rubriken Nationaldagskullen 20 dagar.

Båda har sin mammas färg. Kongo har en hel sadel och mycket färg ut på svansen. Madagskars teckning består utav flera färgade fält utmed ryggen. Svansen har färg långt ut.

Båda har ett milt temperament. Madagaskar är fartig och lite busig. Kongo lugnare på gränsen till sockersöt. (Har vi fastnat i stereotyper om hur man beskriver killar och tjejer? Hmmm.) Nyfikna, vakna och pussiga. Vi har nu särat på Kongo från killarna för att inte få en oönskad dräktighet på halsen. Farligt för en så liten tjej. Ett bra test blir hur hon tacklar att komma in till gummorna i stora buren. Gissar att hon antingen adopteras av mamma Hera eller av Irma, vår pseudomamma som tagit hand om alla de andra när de varit nya i buren.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej Patrik!
Hoppas att allt är bra med dig, din familj och era råttor! Italien mår fint och fungerar väldigt bra med "Liten beige" (som du förstår har de inte fått sina "riktiga" namn än, men vi håller på och funderar på det, vanligtvis dyker det perfeka namnet upp inom en vecka eller två). Just nu bor småkillarna i en liten bur (ca 1m*40cm*20cm) med få klättermöjligheter och därför tänkte jag montera ner storråttornas bur så att gammelgubbarna får bo i kaninburen och småkillarna i Jennyburen. Bilder dyker snart upp på min nystartade råttblogg (http://r8n.blogspot.com/).
Småkillarnas beteende är också intressant, ledarkillen har blivit "Liten beige", kanske på grund av att han är äldre och större, men det har inte förekommit så mycket gnabb, småkillarna passar mycket bra tillsammans. Generellt sett är det "liten beige" som är först ut ur buren, Italien är lite mer avvaktande, men däremot är det alltid Italien som tar intiativet att utforska nya områden när han väl är ute ur buren. Golvet är givetvis extra intressant :)
Jag ska inte skriva en novell här, men det var kul att träffa er och ni får gärna titta in på råttornas blogg!
Ha det fint!
//Johanna och pälskillarna

Postat av: Stina

Hejsan! Jag köpte två råttor av dig för några veckor sen. Filippinerna och Grönland. Min moster har en råtta och skulle vilja köpa en till så jag undrar om Kongo fortfarande finns kvar. Mina små råttbebisar mår jätte bra. Dem är super mysiga och brukar leka hela dagarna! :) Ha det bra!
Hälsningar Stina

2007-07-31 @ 15:09:08
URL: http://flicka.1994.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback