Nya bilder kommer - jordgubbar orsakar fördröjning :-)

Midsommar kom och gick. Våra bebbar firade genom att öppna ögonen och dessutom gå bärsärkagång på mamma Heras matskål. Några har börjat testa riktig föda. Danmark och Sverige leder nyfikenhetstävlingen. Några har börjat klättra omkring i buren. Samtliga har fått personlighet redan. Av erfarenhet vet jag att deras beteendemönster kan skifta snabbt de första veckorna, men våra iakttagelser just nu kan kanske ge en hint om vart de är på väg.

I går, när solen sken, behövdes jordgubbsförrådet bättras på. Dags att sylta och safta. Hela dagen gick åt till detta och en inventering av steklar, främst bin och humlor, som jag engagerat mig i privat.

I dag har jag tänkt ta nya bilder av råttisarna. Hoppas få ut dem till kvällningen.

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback